Ενδοδοντική θεραπεία (απονεύρωση)

Διατήρηση δοντιών που μολύνθηκαν και φλεγμαίνουν

Ενδοδοντική θεραπεία είναι η διαδικασία θεραπείας ενός δοντιού με μολυσμένο πολφό (εσωτερικό τμήμα δοντιού). Στο εσωτερικό του δοντιού υπάρχει ένας χώρος στον οποίο βρίσκεται το νεύρο του δοντιού. Εάν για κάποιο λόγο εισέλθουν μικρόβια στο εσωτερικό του δοντιού, το δόντι φλεγμαίνει ή/και νεκρώνεται. Σε μια τέτοια κατάσταση θα πρέπει να γίνει ενδοδοντική θεραπεία (απονεύρωση) για να μπορέσει να σωθεί το δόντι.

Συμπτώματα δοντιού που χρήζει ενδοδοντικής θεραπείας

Πόνος και πρήξιμο
Έντονη ευαισθησία και κρύο ή/και ζεστό
Πόνος κατά την μάσηση ή κατά το δάγκωμα
Αποχρωματισμός δοντιού
Εκροή πύου

Στην Kclinic έχουμε επενδύσει στην χρήση εργαλείων τελευταίας τεχνολογίας ώστε να μπορούμε να ολοκληρώσουμε την θεραπεία προβλέψιμα και με επιτυχία.

Ανάλογα με την σοβαρότητα του εκάστοτε περιστατικού για την ενδοδοντική θεραπεία ενός δοντιού απαιτούνται 1-3 συνεδρίες.

Πως γίνεται η ενδοδοντική θεραπεία;

Για να γίνει ενδοδοντική θεραπεία κάνουμε αρχικά μια μικρή τρύπα που για τα πίσω δόντια βρίσκεται στο κέντρο και για τα μπροστινά στην εσωτερική πλευρά. Ειδικά για τον σκοπό αυτό διαμορφωμένα εργαλεία, εισέρχονται στο εσωτερικό του δοντιού, στον χώρο που βρίσκεται η φλεγμονή και την αφαιρούν σε όλη της την έκταση. Μετά από καλό καθαρισμό του εσωτερικού του δοντιού γίνεται τοποθέτηση ενός φαρμάκου στο εσωτερικό του δοντιού με ισχυρή αντιμικροβιακή και αντιβιοτική δράση, ώστε να εξαφανίσει όλα τα εναπομείναντα μικρόβια. Στην συνέχεια το εσωτερικό του δοντιού πληρώνεται με ένα εμφρακτικό υλικό για να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης νέας μόλυνσης στο δόντι. Τελικά η μικρή τρύπα που δημιουργήθηκε σφραγίζεται ερμητικά.

Τι χρειάζεται να γίνει στο δόντι μετά την ενδοδοντική θεραπεία;

Το είδος της αποκατάστασης το οποίο θα χρειαστεί μετά την ολοκλήρωση της ενδοδοντικής θεραπείας θα καθοριστεί από την ποσότητα της εναπομείνουσας οδοντικής ουσίας. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων τα δόντια, στα οποία έχει γίνει ενδοδοντική θεραπεία, υπάρχει μειωμένο όγκος δοντιού. Για τον λόγο αυτό συστήνουμε την μόνιμη αποκατάστασή τους με στεφάνες, για την αποφυγή κατάγματος δοντιού.

Συχνές ερωτήσεις σχετικά με την ενδοδοντική θεραπεία.

Είναι επώδυνη η ενδοδοντική θεραπεία;

Η θεραπεία είναι ανώδυνη και γίνεται με τοπική ανιασθησία. Μετά από κάποιο στάδιο της θεραπείας μπορεί να υπάρξει ήπια ενόχληση και το δόντι να είναι ευαίσθητο στην μάσηση ή στο άγγιγμα με την γλώσσα. Η κατάσταση αυτή είναι παροδική και αντιμετωπίζεται με την λήψη παυσίπονων.

Μπορεί η απονεύρωση να ολοκληρωθεί σε ένα ραντεβού;

Εάν ο πολφός του δοντιού δεν έχει προλάβει να μολυνθεί, τότε η ενδοδοντική θεραπεία μπορεί να ολοκληρωθεί σε ένα ραντεβού. Ωστόσο, εάν το δόντι είναι νεκρό τότε απαιτούνται δύο συνεδρίες. Στην 1η γίνεται καλός καθαρισμός του εσωτερικού του δοντιού με τοποθέτηση του ειδικού φαρμάκου για τον καθαρισμό των ριζών και στην 2η συνεδρία ολοκληρώνουμε την διαδικασία της απονεύρωσης, σφραγίζοντας τις ρίζες του δοντιού.

Πόση διάρκεια έχει το κάθε ραντεβού;

Η διάρκεια του κάθε ραντεβού καθορίζεται από τον βαθμό δυσκολίας που έχει δόντι. Γενικά το κάθε ραντεβού διαρκεί από 30 έως 45 λεπτά.

Τι συμβαίνει στην περίπτωση που ένα απονευρωμένο δόντι εμφανίσει μετά από καιρό πόνο;

Αρχικά θα πρέπει να διερευνηθεί η πηγή του πόνου. Ο πόνος μπορεί να προέρχεται από τα ούλα, κάποιο κάταγμα του δοντιού ή από επαναμόλυνση της ρίζας του δοντιού. Στην τελευταία περίπτωση αυτό θα σήμαινε ότι παρότι έγινε η απονεύρωση στο εσωτερικό του δοντιού κατάφεραν πάλι να δημιουργηθούν μικρόβια. Η αντιμετώπιση στην περίπτωση αυτήν είναι να γίνει επανάληψη της ενδοδοντικής θεραπείας. Δηλαδή, η διαδικασία της απονεύρωσης επαναλαμβάνεται όπως περιγράψαμε παραπάνω.

Μπορεί να αλλάξει χρώμα ένα απονευρωμένο δόντι;

Ναι, συμβαίνει δυστυχώς αρκετά συχνά να βλέπουμε απονευρωμένα δόντια να αλλάζουν χρώμα. Οι αιτίες σχετίζονται με το κατά πόσο ολοκληρωμένα έχει αφαιρεθεί ο πολφός από το εσωτερικό του δοντιού και από τα υλικά που χρησιμοποιούνται για το ερμητικό κλείσιμο των ριζών. Στις περιπτώσεις αυτές το απονευρωμένο δόντια κάποια χρόνια μετά την θεραπεία, αρχίζει να φαίνεται πιο σκούρο. Το πρόβλημα αυτό όμως αντιμετωπίζεται προβλεψιμα με την διαδικασία της εσωτερικής λεύκανσης του δοντιού.

Η εσωτερική λεύκανση γίνεται βάζοντας στο εσωτερικό τμήμα που δοντιού ένα φάρμακο που προκαλεί την λεύκανση του δοντιού και το φάρμακο αυτό αλλάζετε κάθε 3 ημέρες, ως ότου το δόντι φτάσει στο επιθυμητό χρώμα.

Ποσό κοστίζει η απονεύρωση;

Το κόστος της ενδοδοντικής θεραπείας δεν είναι ίδιο για όλα τα δόντια. Διαφέρει γιατί και τα δόντια μας διαφέρουν. Ένα δόντι μπορεί να είναι μονόριζο, δύριζο ή πολύριζο οπότε το κόστος της θεραπείας εξαρτάται από το πλήθος των ριζών του δοντιού. Επιπλέον, η επανάληψη της ενδοδοντικής θεραπείας κοστίζει περισσότερο από την κοινή ενδοδοντική θεραπεία.

Το κόστος της απονεύρωσης περιλαμβάνει και το κόστος της αποκατάστασης με άξονες και στεφάνη;

Το κόστος του κτισίματος του δοντιού και της στεφάνης είναι ξεχωριστά από το κόστος της απονεύρωσης. Υπάρχει περίπτωση ένα απονευρωμένο δόντι να χρειάζεται μια απλή αποκατάσταση με μια έμφραξη (σφράγισμα), αλλά και περίπτωση το δόντι να χρειάζεται να αποκατασταθεί με ανασύσταση, άξονα και θήκη. Το είδος της τελικής αποκατάστασης καθορίζεται από την κατάσταση του δοντιού μετά το πέρας της απονέυρωσης.